Advies nodig? bel 0318 437 552

Crisiscommunicatie

Een crisis kan zich in iedere organisatie en op ieder moment voordoen. Hoe en wat communiceert u op zo’n moment naar de buitenwereld? En vooral: wat kunt u voorbereidend doen? Met deze training geven we u graag concrete tips.

 

Deelnemers geven deze training gemiddeld een
8,2
lees meer >

Een crisis is niet altijd te voorkomen, maar de gevolgen zijn wel te beperken. In deze cursus laten we zien hoe u zich zo optimaal mogelijk kunt voorbereiden op mogelijke crises. Maar ook tijdens een crisis is communicatie onmisbaar. Een crisis vraagt om snel handelen, openheid en regie. We geven u theorie en concrete tips en nemen u vervolgens mee in een mogelijke crisissituatie binnen uw organisatie.In dit praktijkgedeelte gaan we met een relevante casus aan de slag en maakt u kennis met de do’s en don’ts van crisiscommunicatie.

 

Onderwerpen

  • Voorbereiding op een crisis
  • Regie tijdens een crisis
  • Inzet van middelen (incl. de invloed van social media)
  • Omgaan met de pers
  • Evaluatie van een crisis

 

Na afloop leert u zich optimaal voor te bereiden op een crisis binnen uw organisatieen leert u welke aspecten er bij komen kijken in het geval van een crisis.

 

Geschikt voor

(Directie)secretaresse

CEO

Communicatiemedewerker

Directielid

PR-medewerker

Woordvoerder

 

Faciliteiten

  • Gratis parkeerkaart
  • Notitiemateriaal
  • Onbeperkt koffie, thee en frisdrank

 

duur: dagdeel    prijs: € 295,-

Data en locaties