Advies nodig? bel 0318 437 552

Mediatraining

Hoe formuleer je een krachtige boodschap? En hoe verwoord je dit op een heldere wijze in de media? Krijg je of heb je (onverwachts) te maken met publiciteit, dan helpt het als je de kernboodschap goed naar buiten kunt brengen. Of dit nu in de rol is van bestuurder, CEO, manager, ondernemer, woordvoerder, persvoorlichter, communicatieadviseur of als politicus, projectmanager, sporter of artiest. Met de mediatraining van PR Academy word je de regisseur van je eigen verhaal en kun je vol zelfvertrouwen en empathie de media te woord staan.


 

Deelnemers geven deze training gemiddeld een
8,2
Lees meer >

Mediatraining in twee delen
Wij geven gedurende de dag praktische adviezen en trainen in de praktijk met de camera. Tijdens de mediatraining leer je op de juiste manier om te gaan met media en journalisten. Je weet hierna hoe je de regie kunt nemen en houden en minder afhankelijk te zijn van vragen. Authenciteit is hierbij erg belangrijk. We werken tijdens het eerste deel van de training nadrukkelijk aan de inhoud van je boodschap en het ontwikkelen van presentatievaardigheden. Denk hierbij aan houding, stemgebruik, tempo, ademhaling, het formuleren van een krachtige kernboodschap en verschillende interviewtechnieken. Zo kun je een boodschap helder verwoorden.
 

Het eerste gedeelte vormt de basis voor het tweede deel van de training, waarbij we praktische en realistische cases gaan oefenen, evalueren en weer oefenen. Door middel van realistische interviews bootsen we de praktijk zo natuurlijk mogelijk na. Ook spelen we een kritische journalist, waarbij we oefenen met onderbrekingen en messcherpe vragen. De interviews worden met een camera opgenomen en we analyseren de resultaten vervolgens met elkaar. We benoemen daarbij wat er goed gaat en wat er beter kan om dit vervolgens weer te oefenen. Dit doen we in een plezierige en veilige setting.
 

Onze zeer ervaren mediatrainers hebben hun sporen in de media ruimschoots verdiend. In de mediatraining komt theorie en praktijk bij elkaar in een maatwerkoplossing. We behandelen tijdens de training ook eigen cases van de deelnemers. De mediatraining bestaat in hoofdlijnen uit de volgende onderdelen.
 

Onderwerpen

  • Omgang en contact met media en journalisten
  • Presentatietechnieken, zoals het verwoorden van de boodschap met behoud van authenciteit en eenduidigheid
  • Interviewtechnieken, zoals anticiperen op wat een journalist vraagt
  • Communicatie en interruptie
  • Praktijkoefeningen met de camera (gericht op tv, studio, radio, telefoon)
  • Analyse van de videoregistratie inclusief feedback en tips
     

Na het volgen van de mediatraining beschik je over de volgende vaardigheden: je bent in staat om met zelfvertrouwen je eigen kernboodschap krachtig te formuleren, kort en krachtig en op een heldere wijze in de media te verwoorden en de regie in eigen hand te nemen en houden. Je kunt dezelfde dag nog de media te woord staan met je verhaal.
 

Bevind je je in een crisis of een noodsituatie? Wij helpen je graag om je per direct bij te staan. Bel met onze senior communicatieadviseurs Peter Pors of Korstiaan van Vliet via 0318-437552. Wil je voorbereid zijn bij een (mogelijke) crisis? Volg onze training crisiscommunicatie.

*Minimaal 3 deelnemers per training

 

Geschikt voor

Bestuursvoorzitter

CEO

Communicatieadviseur

Directeur

Politici

Projectmanager

Woordvoerder

 

Faciliteiten

  • Gratis parkeerkaart
  • Inclusief uitgebreide lunch
  • Koffie, thee en frisdrank inbegrepen
  • Notitiemateriaal

 

duur: dag    price: € 795

Data en locaties
 
Top